Onze eerste indruk - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Martin & Evelien Hoogerbrugge - WaarBenJij.nu Onze eerste indruk - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Martin & Evelien Hoogerbrugge - WaarBenJij.nu

Onze eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Martin & Evelien

08 September 2015 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal,

Onze reis is officieel begonnen.
Na weggebracht te zijn door Ma Dolman en William zijn we maandagochtend vetrokken vanaf Schiphol. Gisteravond zijn we veilig aangekomen in Johannesburg. Met een shuttlebusje zijn we richting het eerste hotel gebracht. We kregen een hele mooie kamer waar lekker konden uitrusten van de lange vlucht.

Vanmorgen zijn we op tijd vertrokken naar de luchthaven om onze prachtige rechts sturende Chevrolet op te halen.
Het was wel behoorlijk wennen op de weg maar al snel heb je alles door. Gewoon lekker met het verkeer meerijden en goed naar je navigatie luisteren.
Ze hebben wel een paar rare gewoontes op de weg. Bijv: er zitten mensen achterop de truck die midden op de snelweg 120 rijd of de auto is zo vol geladen dat er echt niks meer bij kan en soms wel 2 a 3 meter hoog. Maar wat ze hier ook doen is 3 auto's breed rijden op een 1 baansweg. Want als allebei de auto's beetje aan de kant gaan kan er toch prima iemand tussendoor rijden!!

Toen we in Pretoria aankwamen dwarrelde er overal mensen langs straat of midden op de weg om zonnebrillen, mandarijnen of prullaria te verkopen.
We hebben onze spullen in het mooie hotel gebracht en zijn daarna naar het prachtige Ukutula park gereden, een stukje buiten de stad Brits. Het was een rit van 1,5 uur.We reden door de prachtige natuur, we hadden nu echt het gevoel, we rijden door Afrika. We kwamen aan(na 5 km op een hobbelige onverharde weg) op een prachtig plekje, eindelijk geen autogassen, maar puur natuur.
We hebben mooie, lieve, schattige hyenas, cheeta's & leeuwen welpjes gezien en kunnen aaien. Maar ook grote sterke tijgers en verschillende soorten leeuwen(die konden we uiteraard niet aaien). We hebben zelfs een prachtige wandeling van een uur gemaakt met 3 prachtige leeuwen! Zelfs de impala's die we onderweg tegen kwamen werden even voor ons weggejaagd door 'onze' leeuwen. Wat een mooie beesten zijn dat, wat kan je die dieren goed opvoeden en wat worden ze liefdevol verzorgd door deze vrijwilligers en medewerkers. Ook de onderzoeken die ze binnen Ukutula doen zijn fantastisch!
Aan het einde van de trip ontvingen we een certificaat voor het feit dat we met leeuwen hebben gewandeld.
Nu lekker uitrusten na een prachtige dag en lekkere eten in het hotel en op het Ukutula park.

We genieten volop van de prachtige omgeving en liefdevolle mensen hier.
Zuid Afrika is echt prachtig, het is net een film die je in werkelijkheid beleefd.

p.s. Evelien haar Engels ontwikkelt snel hier :)

Liefs,
Martin en Evelien

• 08 September 2015 - 22:45

Suzanne Hoogerbrugge:

Hoi lieve Martin en Evelien,

Dat is prachtig om te horen, dat jullie in z'n korte tijd al zoveel mooie dingen hebben gezien.
    Mooi om te horen dat alles goed gaat en dat jullie plezier hebben.
    Hoe is het weer daar en nog enge beesten rond jullie huis?
    Heel gaaf wat jullie allemaal meemaken.

Groetjes
    Suzanne

• 09 September 2015 - 09:50

William:

Ha Martin en Evelien,

Toffe foto's.
    Martin, lange broeken weer daar? ;) (verplicht zeker?)

Groetjes
    Ton

• 09 September 2015 - 10:18

Anja Hoogerbrugge:

Hey Hoogies,

Fantastisch begin! Geniet ervan.

Groet van tante

• 09 September 2015 - 22:25

Opa:

ongeloofelijk zo mooi, heel veel plezier in het mooie land, gr. oma en opa.

• 10 September 2015 - 07:57

Leonie:

lieve Evelien en Martin,

Fijn om te horen dat alles goed is gegaan en dat jullie volop genieten!!!
    De verhalen op de weg..... Geweldig!!! Goed opletten dus.

Wat ontzettend gaaf dat jullie de leeuwen heb kunnen aaien!!
    Prachtige foto's van het mooie Afrika!! Leuk om te zien hoe jullie daar jullie reis beleven.....

Engels.... hihihih, Ja kan alleen maar zeggen wat ontzettend goed :))))
    Jij kan mij dus over 3 weken wel een bijscholing Engels gaan geven ;)

Geniet van jullie tripjes en kijk uit naar jullie volgende avontuur verhaal.

Dikke kus, leo

Tags: Ukutula