We verlaten de grote steden en trekken het land in - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Martin & Evelien Hoogerbrugge - WaarBenJij.nu We verlaten de grote steden en trekken het land in - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Martin & Evelien Hoogerbrugge - WaarBenJij.nu

We verlaten de grote steden en trekken het land in

Blijf op de hoogte en volg Martin & Evelien

10 September 2015 | Zuid-Afrika, Hazyview

Hallo allemaal,

We hebben de grote steden verlaten en gaan nu echt de binnenlanden in.
Het was vanuit Pretoria een enorm lange en toch vermoeiende rit, ondanks de prachtige indrukken van het land, naar onze volgende ´Lodge´ net iets buiten Hazyview.
Daar werden wij heel hartelijk ontvangen door Jon van Eerd (wij noemen hem zo omdat hij er zoveel op lijkt, hij heet eigenlijk Gideon) :)
Het is hier echt een prachtige omgeving en we zijn ook heel blij dat we hier lekker 2 nachtjes verblijven.
Na een lekkere frisse duik in het zwembad te hebben genomen liepen we terug naar onze Lodge. En wat gebeurt er.... een grote bus vol met 39 Nederlanders komt aan!
Na lekker gedoucht te hebben wilde we lekker wat gaan eten en drinken. We werden door Jon(zo heet hij dus niet echt) meegenomen naar hun 'Cafe' waar een groepje van de Nederlanders zat.
Al snel hadden we hele leuke gesprekken en mochten we lekker meedoen met een heerlijk Afrikaanse shotje die ze kregen :)
Hun aanwezigheid bleek grote mazzel voor ons, want er was een hele grote braai (BBQ) georganiseerd waar wij dus ook aan mee mochten doen!
We kregen alleen hiervoor niet een normaal tafeltje zoals de andere. Nee, een prachtig gedekte tafel buiten onder een afdakje, met rozen blaadjes, kaarsjes en een heerlijke fles champagne!
Wat een geweldige verassing! Het eten was heerlijk en we hebben enorm genoten van de fantastische avond.

De volgende dag stond de Panorama-route op het programma. Na een lekker ontbijt vertrokken we om 8:15 om een gedeelte van de route te rijden. De route is zo enorm en heeft zoveel aftakkingen dat je het nooit in 1 dag allemaal kan zien.
Dus voor ons stonden de hoogtepunten van de route op het programma. Evelien met de kaart en Martin achter het stuur.
De wegen in de binnenlanden zijn veel rustiger en overzichtelijker. Het is alleen een enorm bergachtig gebied met af en toe putholes (gaten in de weg), dus goed opletten!
Onderweg komen we prachtige landschappen tegen. Enorme bergen, bossen en kleine dorpjes. Tijdens onze stops zijn de uitzichten echt adembenemend.
Onze eerste stop was 'God's Window', wat een fantastisch uitzicht! Op de parkeerplaats verkochten lokale bewoners hele mooie houtsnijwerken. Deze kwam je uiteindelijk bij iedere stop wel tegen. Maar iedere keer toch leuk om er even te kijken.
Onze één na laatste stop was echt het allermooiste, The Three Rondavels, een uitzicht over de Blyde Canyon. Wooooow, wat fantastisch!

We merken dat we nu het echte Zuid Afrika zien. De cultuur, gewoontes en we komen onder de bevolking. Een geweldige ervaring.

Terug in Hazyview hebben we even wat boodschappen gedaan, een duik genomen en nu zitten we lekker op de bank te wachten voordat we gaan eten.
Morgen vertrekken we vroeg richting het Krugerpark, daar staan weer prachtige avonturen op ons te wachten.

Het weer vandaag was ongeveer 36 graden met volop zon.
Morgen staat ons ook weer een warme dag te wachten.

Helaas nog geen foto's bij dit verslag, het internet trekt dat hier helaas niet. Morgen hopen we alsnog wat foto's te plaatsen.

Liefs,
Martin en Evelien

• 10 September 2015 - 23:10

Maarten Dolman:

Hoi Marten en Evelien.
    Wat een leuk verslag zo kunnen we jullie helemaal volgen.
    Geniet er maar van, jullie zien heel veel zo te lezen!!
    Hartelijke groet.
    vanuit IJsselstein

• 11 September 2015 - 14:22

Wilma Geuze:

oooo wat is dit leuk om te lezen! Heb zin om even mijn fotoboeken erbij te pakken, die mooie plekken hebben wij ook gezien...geweldig! En dan nu het Krugerpark, hoop dat jullie veel dieren zullen zien! liefs uit Kamerik.

• 11 September 2015 - 15:46

Tante Jannie:

Leuk verhaal, geniet van jullie reis!

• 12 September 2015 - 20:55

Leonie:

Het blijft super gaaf om jullie ervaringen te lezen!!!

Heerlijk blijven genieten :)

Volgens mij heb ik jullie romantische plekje gezien op de app ;)

• 13 September 2015 - 19:12

Maarten & Suus:

Haaa Vakantiegangers ^^

Super leuk om jullie ervaringen/ belevingen zo via jullie verslagen te lezen!!
    certificaten, lekkere bbq's, Jon van eerd ;) en wilde dieren [kakkerlakken]!!
    Wat moeten jullie ontzettend aan het genieten zijn :D !!

Hoe was jullie eerste ervaring met het Krugerpark?
    Onwijs benieuwd naar jullie foto's !! haha

Liefs vanuit het Zeeland
    Maarten en Suus

• 13 September 2015 - 22:12

Opa:

Wij hopen dat jullie erg genieten, en wij hopen nog eens bericht binnen te krijgen.
    gr Oma en Opa H.

• 14 September 2015 - 22:16

Henri & Nellie:

Lieve neef en nicht.
    wat een prachtige verhalen zijn dit.
    Echt enorm genieten van een hele andere wereld!!
    De uitzichtpunten herken ik nog, idd prachtig.
    Veel foto's maken hoor!
    En een hele fijne reis nog.
    groetjes vanaf de Veluwe ;-)

Tags: Panorama